Choosing web hosting is always a challenge, please consider this hostmonster review and greengeeks review.

    Náklady na údržbu

    Servisní náklady jsou u elektromobilu výrazně nižší než u klasického automobilu. Podle reklamy společnosti GM není kromě výměny pneumatik a doplnění vody do ostřikovačů, téměř žádná údržba nutná. Životnost brzd by měla u elektromobilů výrazně vyšší, jelikož se využívá rekuperace. Speciální pozornost a údržbu vyžaduje jen elektronika ve vozidle (myšleno zejména rozvody el. energie), zejména co se týče vlhkosti. Také pravidelná kontrola baterií ve vozidle by měla být samozřejmostí.

    Nepotřebnost servisu pro elektromobily dobře vystihují elektromobily vyráběné automobilkami Honda a Toyota, které byly vyrobeny na konci devadesátých let. Některé kusy, které se podařilo uchránit před sešrotováním, jezdí dodnes i přes to, že jim automobilky odmítly poskytovat jakýkoli servis (logický krok, jelikož čelily žalobě ropné společnosti Chevron ohledně baterií ve vozidlech).

     

    Výhody elektromobilu na údržbu oproti klasickým automobilům

    • výrazně nižší počet součástek motoru -> větší jednoduchost motoru -> menší poruchovost automobilu
    • elektromotor není vystavován vysokým tlakům ani teplotám -> větší životnost elektromotoru proti klasickému spalovacímu motoru
    • není třeba doplňovat/měnit/kontrolovat olej, filtry, chladící kapaliny
    • u všech novějších elektromobilů není převodovka a problémy s ní spojené

     

    Nevýhody elektromobilu na údržbu oproti klasickým automobilům

    • uživatel musí být opatrný na baterie (údržba se odvíjí od typu baterií)

     

    S přibývajícím věkem automobilu výrazně roste průměrný počet těch, které se porouchají. Pro zjištění poruchovosti klasických automobilů jsem využil databázi TÜV, která už mnoho let udržuje databázi poruchovosti aktuálně (v každém roce) vyráběných vozidel. Testy jsou každoročně sestavovány německou organizací provádějící technické kontroly. Ve výsledcích testů jsou uvedeny pouze modely, které byly testovány alespoň 500krát. Statistiky by tedy měly být dostatečně přesné, ročně je porovnáno více jak 100 modelů automobilů všech značek.

     

    Statistika poruchovosti vozidel

    • 1 až 3 roky 5,6 % poruchových vozidel
    • 4 až 5 let 10,9 % poruchových vozidel
    • 6 až 7 let 16,7 % poruchových vozidel
    • 8 až 9 let 22,0 % poruchových vozidel
    • 10 až 11 let 26,9 % poruchových vozidel

     

    Obrázek 18: Graf poruchovosti klasických vozidel v závislosti na stáří Zdroj: TUV

     

    Z grafu poruchovosti vozidel je patrné, že po třech letech vzroste přibližně každé dva roky riziko poruchovosti vozidla o více jak 5%. Obecně platí pravidlo, že automobil by se měl vyměnit po 100 000 najetých kilometrech, protože tehdy pomalu končí životnost mnohých součástek automobilu a začíná seznamování uživatele vozidla s automechaniky nejbližších servisů. Při průměrném vytížení vozidla v podniku je tato doba úměrná přibližně čtyřem letem.

     

    Zde elektromobily plně uplatní díky své jednoduchosti a odolnosti své přednosti. Kromě baterií, brzd (které se využívají mnohem méně než v klasických automobilech) a el. rozvodů v nich není téměř nic co by se mohlo porouchat. Riziko představují pouze baterie, o které se musí uživatel starat (myšleno spíše příliš nezanedbávat), tj. nepřebíjet je ani je příliš nevybíjet.

     

     

     

    Náklady na údržbu jak automobilů tak i elektromobilů

    • Povinné ručení a havarijní pojištění (povinné ručení je u elektromobilů výrazně nižší)
    • Dálniční známky
    • Přezutí pneumatik, vyvážení kol, uskladnění pneumatik, nová sada pneumatik (cca 1x za 35 000km)
    • Kontrola rozvodů, brzd a brzdové kapaliny (u elektromobilů je životnost brzd výrazně vyšší)
    • STK, u elektromobilů se nekontrolují emise
    • Ochranné vesty, lékárnička

     

    Další náklady na údržbu pouze automobilů

    • Výměna oleje (každých 10 až 15 000 km), oleje v zadním diferenciálu, olej v převodovce
    • chladící kapaliny
    • výměna svíček (každých cca 90 000km)
    • Výměna akumulátoru

     

    Další náklady na údržbu pouze elektromobilů

    • Po najetí kilometrů odpovídající životnosti baterií musí následovat výměna baterií. Např. pokud je životnost baterií 2000 cyklů a elektromobil ujede 250 km na jedno nabití, pak je životnost baterií 500 000 km (2000 * 250). Tehdy už však bude auto morálně zastaralé. Cena výměny baterií bude velmi vysoká.
     
    Promo
    Kam dál
    vše o vitamínu C stručně a jasně. LEgenda Karel Gott písničky, koncerty apod. Google+ plus Vše vitamínech podrobně. Easytone RC modely letadel