Choosing web hosting is always a challenge, please consider this hostmonster review and greengeeks review.

    Pořizovací náklady elektromobilů

    Pořizovací náklady elektromobilů

     

    I když větší část mé diplomové práce hovoří o elektromobilech spíše pozitivně, je to také proto, že jsou z větší části popisovány v prostředí jim nejbližším – ve městech. Naskýtá se tedy otázka. Když jsou elektromobily tak vynikající jak popisuji, proč s nimi skoro nikdo nejezdí? Proč se jako druhé vozidlo do rodiny (na cesty po městě) automaticky nekoupí elektromobil a neřeší se jen jaký typ? Odpovědi na tyto otázky jsou tři:

     

    • elektromobily jsou stále velmi drahé
    • nové elektromobily se vyrábí jen v malých počtech a do ČR se téměř nedováží
    • masová propagace elektromobilů neexistuje, drtivá většina populace o výhodách a nevýhodách elektromobilů nic neví, podpory/dotace na elektromobily v ČR jsou minimální

     

    Přesný začátek hromadné výroby ani čas následné distribuce elektromobilů zákazníkům nelze přesně odhadnout, i když dnes téměř každá větší automobilka uvedla svůj elektromobil a stanovila přibližný datum prodeje. Důvodem proč automobilovým společnostem příliš nedůvěřovat jsou zkušenosti z minulých let, kdy se avizované elektromobily nikdy vyrábět nezačaly. Po slavném představení elektromobilu následovala jen výroba klasických automobilů. Dnes již podobnou situaci nepředpokládám, neboť počet uvedených elektromobilů je opravdu značný. Dalším argumentem zavedení elektromobilů jsou již na několik let dopředu vypsané pořadníky (a často zcela obsazené) na nové elektromobily.

     

    Propagace a osvěta nastane nejspíše až tehdy, když se začnou elektromobily skutečně prodávat koncovým spotřebitelům. Nepředpokládám, že by v ČR stát z vlastní iniciativy rozhodl provádět osvětu obyvatelstva, zvláště když má veliké příjmy ze zdanění benzínu a nafty. Z dnešního politického spektra se o ekologii hlouběji zajímá nejspíše jen SZ (Strana zelených), jež ovšem upřednostňuje oproti elektromobilům automobily poháněné plynem.

    Dále bych se zabýval pouze pořizovací cenou elektromobilů, výroba a dovoz elektromobilů nelze dnes ještě zdaleka předvídat.

     

    Pořizovací cena elektromobilů

    Na vysokou pořizovací cenu elektromobilů jsem v této práci narazil již mnohokrát. Elektromobily jsou oproti klasickým automobilům složeni z mnohem menšího množství komponent. Nemají převodovku, výfuk, chlazení a mnohá další zařízení, která se používají u klasických automobilů. Výroba elektromobilu by tedy měla být výrazně levnější oproti klasickým automobilům, avšak elektromobily mají navíc jedinou součástku, která cenu elektromobilů výrazně zvyšuje. Jsou to baterie. Cena akumulátorů do elektromobilů je tak vysoká, že má rozhodující vliv na koncovou cenu vozidla. Cenu akumulátorů stanovují naše velké nároky, které musí splnit. Zejména jde o co nejmenší hmotnost, malý objem, schopnost dodávat vysoký proud, nízké samovybíjení, velké množství dobíjecích cyklů a mnohé další.

     

    Dnes, když se začínají ve velkém vyrábět LiFePO4 (lithium-železo-fosfát) baterie v Číně, začíná cena akumulátorů klesat. Cena LiFePO4 akumulátoru s dovozem za 1 Ah je cca 2,4 dolaru, což při dnešním kurzu představuje cca 48 kč / 1 Ah. Lze předpokládat, že výrobce s vyvinutou platformou, by mohl vyrábět elektromobily již od 600 000kč, přičemž 300 000 – 350 000 by stály právě akumulátory do vozidla. Dojezd těchto elektromobilů by byl minimálně 200km. Někteří výrobci elektromobilů vysokou cenu baterií řeší tak, že prodávají vozidlo bez baterií a ty uživateli pouze pronajmou. Zároveň garantují životnost baterií. Tuto možnost je nabízena např. u elektromobilu TH!NK. Cena pronajmutí těchto baterií je však vysoká, v případě elektromobilů TH!NK jde cca o 5000 kč/měsíc. Je zde však počítáno s dotacemi a podporou od státu, které však v ČR zatím nejsou.

     

    Z důvodu malého počtu elektromobilů na trhu je obtížné nalézt starší „ojetý“ elektromobil odpovídající vašim potřebám. V ČR dováží elektromobily (vyrobené koncernem PSA) snad firma jen firma EKOLO. Jde však jen o pár typů vozidel.

     
    Promo
    Kam dál
    vše o vitamínu C stručně a jasně. LEgenda Karel Gott písničky, koncerty apod. Google+ plus Vše vitamínech podrobně. Easytone RC modely letadel