Choosing web hosting is always a challenge, please consider this hostmonster review and greengeeks review.

    Norsko Th!nk

    1.1.1. Evropa, Norsko – Elektromobil TH!NK

     

    Elektromobil Th!nk

    Parametry automobilu TH!NK

    Dojezd (1 nabití): 5. generace 200 km

    Doba plného nabití: 8-10 hodin

    Max. rychlost: 115 km/hodinu

    Výrobce: Pivco, později Ford, nyní TH!NK (majitel Jan-Olaf Willums)

    Datum výroby: 2006 – dodnes (5. generace)

    Když v 70. letech byla ropná krize, rozhodl se Lars Ringdal z Norska vyrobit lehké elektrické vozidlo s plastovou karoserií a rámem z kovových profilů. Vozidlo bylo určeno pro městský provoz. Nápad skutečně realizoval až jeho syn, který v roce 1990 založil firmu PIVCO na výrobu elektromobilů.

    Společnost PIVCO vyváželo elektromobily do několika států Evropy, zejména však do Californie. V roce 1999 koupila společnost PIVCO automobilka FORD a přejmenovala ji na Think Nordic AS.

    FORD rozšířil výrobní linky a vyrobil za dva roky více jak 1000 elektromobilů. V USA se opět elektromobily prodávaly pomocí leasingových smluv (jako v případě GM EV1) a tak zákazníci neměli zaručeno, že po zaplacení všech plateb budou majiteli tohoto automobilu.

    Zájem o elektromobily Think byl veliký a zájemci se museli zapisovat do pořadníků. Ačkoli byly elektromobily Think velmi úspěšné, rozhodla se společnost Ford ukončit v roce 2003 výrobu a stáhla všechny elektromobily z trhu. Majitelé těchto aut byli zděšení, neboť již měli zkušenosti s koncem elektromobilů GM EV1, které byly staženy a sešrotovány (bez jakýchkoli možností odkoupení vozidla).

    5 generace Th!nkPodezření se potvrdilo, elektromobily měly být také staženy a sešrotovány. Protesty ale byly mnohem větší než tomu bylo u EV1, do celé kauzy se navíc vložila Norská vláda a mnohé ekologické organizace. Snadné odebrání vozidel po vzoru GM se nakonec neopakovalo, FORD podlehl tlaku veřejnosti a vlády. Nakonec se FORD rozhodl továrnu na elektromobily nezbourat a celou ji včetně výrobních linek prodal.

    Většinu elektromobilů se z USA nakonec podařilo i díky snaze ekologických organizací převést do Evropy, kde byly okamžitě rozprodány. Dalšímu vlastníkovi automobilky společnost KAMKORP Microelectronics se nepodařilo na trhu s elektromobily uspět a v roce 2006 automobilku koupil Jan-Olaf Willums. Následně se začaly vyrábět elektromobily TH!NK páté generace, ve spolupráci s dalším výrobcem TESLA Motors, se kterou spolupracuje na výrobě lithiových baterií.

     
    Promo
    Kam dál
    vše o vitamínu C stručně a jasně. LEgenda Karel Gott písničky, koncerty apod. Google+ plus Vše vitamínech podrobně. Easytone RC modely letadel